Alla inlägg under mars 2008

Av Sandra - 31 mars 2008 21:24

Har grubblat väldigt mkt på vad jag vill göra med mitt liv, vad vill jag jobba med osv. Har kommit fram till att hur gärna jag än vill, så är jag inget läshuvud. Jag är en praktisk person, som gillar att arbeta med kroppen. Det ska kännas i kroppen att man har gjort nåt. Så jag lägger faktiskt ner eventuella studier. För tillfället iaf... Vem vet vad som händer i framtiden !?


På bussen idag träffade jag en kompis. Vi började prata om jobb & sånt där ni vet... Och hon gav mig ett tips på ett jobb. Har funderat heeela kvällen och jag ska banne mig söka. Vad har jag att förlora?  Jag kommer tjäna mer pengar! Bara det är guldvärt för mig. För det är banne mig inte gratis att bo i hus.... Snarare tvärtom!

 Min käre far skulle ringa nåra samtal, sen ska jag det skrivas en ansökan. Visst är det spännande?



Av Sandra - 31 mars 2008 12:26

När jag bodde i Umeå så lyssnade jag mycket på Tiger Lou. Tänkte att jag skulle bjuda er på en av mina favoriter.

Tiger Lou - Oh Horatio



Av Sandra - 31 mars 2008 12:11

Min frukost blev inte riktigt lika nyttig som jag hade tänkt mig. Jag hade glömt,eller rättare sagt förträngt, att vi inte har handlat på ett tag. Och det innebar att det fanns inte så mkt att välja på. Blev ett glas O'boy och en ostmacka till frulle. Ojoj, vad skulle alla matexperter säga om det? Anna Skipper skulle väl flyga i taket när hon såg min frukost.


Time to get dressed.

Jag har helt ärligt ingen större lust att jobba idag. Hade helst av allt velat vara hemma & pyssla... men men... Det flyger inga stekta sparvar, som min pappa alltid säger.

Av Sandra - 31 mars 2008 09:34

Ja, då sitter man här återigen och bloggar. Steg upp för cirkus 35 minuter sen. Har sovit som ett litet barn inatt. Helt lovely! Slocknade som en klubbad säl. Vad står på planeringen idag då? Ja, jag skulle egentligen till musdoktorn, men det kändes inte som någon större idé eftersom att tant röd ville komma på besök. Så det blev en avbokning. Har inte så mkt mer inplanerat förutom kvällsjobb.


Dags för lite frulle & sen reprisen av fredagens Days of our lives/Våra bästa år.

Av Sandra - 30 mars 2008 22:49

Hjärtat kom hem med ett originalmål från MAX. Det blev våran middag denna söndag. Inte bra alls, men ack så gott. Jag njööööt när jag åt, men efteråt mådde jag bara illa.


Har tillbringat kvällen här vid datorn och tittat på ams.se & letat jobb. Har ju som sagt fast jobb nu, så jag borde vara nöjd. Men blir man nånsin nöjd? Jag trivs allt mer med mina nya arbetskamrater, men jag börjar vara less på att jobba inom vården. Behöver ett break. Eller så kanske jag ska jobba med nåt annat!? Helt ärligt så vet jag inte vad jag vill göra eller vad jag vill jobba med. Drömmen är ju barnmorska, men den känns långt borta. Alldeles för långt borta. Så ikväll har jag skickat iväg några ansökningar, får väl se då om nån nappar. Jag håller mina tummar. Ni som läser kan väl oxå hålla en tumme eller två för min skull.


Oj oj, det börjar vara läggdags för fröken Andersson. Har mkt att göra imorrn.


Sweet dreams!

Av Sandra - 30 mars 2008 19:03

Älskade underbara söndag... Fan, vem försöker jag att lura ? Tycker inte om söndagar. Finns inget att göra... Inte just nu iaf. I vanliga fall brukar jag städa & tvätta på denna underbara dag, men idag går det bara att tvätta & det har jag redan gjort. Städningen får vara. Renovering PÅGÅR! Vi lever i ett fullkomligt kaos. Grejer & verktyg överallt. Hatar att leva i stök & bök. 2 av dom 3 sovrummen är proppade med grejer & kartonger. Panik,panik och lite mera panik! Kliar i städfingrarna.Till veckan måste jag flytta över alla grejer i det ena rummet, till det andra... För nu ska det målas och fixas. Det ska bli "mitt" rum. Vi har varsitt "lekrum"...för än är det inga barn på väg. Och det lär dröja innan dom kommer. It takes two to tango och min sambo/fästman är inte det minsta sugen på en liten knodd. Dessa karlar. Vad är dom rädda för egentligen?



Av Sandra - 30 mars 2008 18:02

Jag är ju en riktig bloggnörd. Skriver blogg och läser en massa bloggar. Igårkväll hittade jag en blogg där en tjej tipsade om en låt. Den här låten har verkligen fastnat i min skalle.  Är inte direkt min typ av musik, men jag föll för den.....handlöst. Man blev danssugen av låten. Dans blev det, men inte på nån krog, utan här hemma. Tur att ingen såg mig. Skuttade omkring i mjukisbrallor och linne till denna sköna låt.

Och helt ärligt så kände jag ett sug i min partytarm , men jag stod emot frestelsen att gå ut...och tur var väl det. Eller tur & tur, var väldigt behövligt för min kropp att slippa utsättas för alkohol denna helg oxå. En klapp på axeln för att jag stod emot frestelsen..


(Är ingen musikvideo till låten, bara så att ni vet...Lyssna & njut!) 


Av Sandra - 30 mars 2008 17:55

2005 var året då jag började med mitt bloggande. Har alltid haft en blogg på webblogg.se , men efter mkt strul så ger jag nu upp och ger bloggagratis.se en chans. Än så länge ser det lovande ut.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards