Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Det är inte lätt alla gånger

Av Sandra - 27 april 2008 22:12

Fasen vad folk ställer krav på sig själva och på andra.

Kan man inte bara få vara som man är?  Jag läser många bloggar, framför allt om unga mammor & deras vardag. I dom allra flesta bloggarna så verkar det som att allt är en dans på rosor...men nog fattar väl till och med jag, som inte är mamma, att livet är inte en dans på rosor. Alla måste väl få ha en dålig dag, även om man är mamma. Men det är sällan någon som nämner detta. Men vet ni,det är tillåtet! Jag tycker att dom flesta mammorna gör ett sjuhelsikes bra jobb, även om jag inte alltid tycker lika som dom.

När jag ändå är inne på ämnet barn och mammor, så förstår jag inte varför man måste klanka ner på varandra bara för att man inte uppfostrar sina barn på samma sätt !? Barn är oxå människor...dom har oxå sina egna personligheter & krav. Herregud, man är väl inte en sämre mamma bara för att man inte gör som alla andra. Men vad kan man förvänta sig av Luleå ? Eller Sverige över huvudtaget !? Alla mammor och pappor vet väl vad som är bäst för deras egna barn. Självklart kan man ge varandra tips och idéer, men man behöver inte klanka ner på nån som inte gör på samma sätt som en själv....


Märker att det här inlägget blir lite av en klagomur idag...men what the hell, ingen annan klagar ju så då gör jag det....


Sen har vi ett hett ämne...nämligen vikt-utseende-träning-dieter, ja ni förstår vad jag menar. Kan gå till mig själv...Jag har former, är inte nån trådsmal barbiedocka, men jag har accepterat att det är så här jag ser ut. Självklart skulle jag vilja gå ner några kilon, men det är bara för min egen skull! Jag försöker att hålla igång och röra på mig, hinner jag inte gå på gymmet så försöker jag att se till att gå 10 000 steg/dag iaf... Men jag gör det för min egen skull! Man ska inte heller träna varje dag, kroppen måste få återhämta sig. Blir tokig när folk, speciellt på jobbet, frågar "Hur går det med träningen?Va va va va?" på ett sånt där fixerat sätt. Nästan som att dom är besatta. Och sen är det en jävla viktfixering..."hur mkt har du gått ner i vikt...? Va va va va va? Spelar det nån roll?  Blir tokig.


En annan sak som gör mig tokig är när en människa som är smal och har storlek XS eller nåt och måste gå upp till storlek S..."Ååh så tjock jag har blivit". Hmm, vart då? Eller när dom gnäller att det bara finns storlek M eller L på kläderna. "Guuud så stort det är....suck pust och stön. Jag drunknar ju i det här"

Hallå, JAG har M/L på mina kläder. " Nä, men inte är du tjock", oxå vandrar dom vidare. 

Jag har tuttar som ska få plats i dagens konstiga mode. Jag kan välja mellan att ta storlek M och få ha en "magtröja" eller ta en större storlek och få plats med tuttarna, men då sitter inte toppen/tröjan/linnet som den ska. Tror ni det känns kul? Det finns inget mellanting. Hade varit överlycklig om jag var tvungen att gå upp från storlek XS till S. Eller nä, överlycklig var kanske inte det rätta ordvalet...men glad kanske?


Fan....nu orkar jag inte skriva mer....

Pms-monstret börjar bli trött.

Jag lägger ner.

God natt!






 
 
Ingen bild

Elin

28 april 2008 09:33

Vilket härligt inlägg!

 
Sandra

Sandra

28 april 2008 10:52

Elin: Tack! :-)

http://sandrasdagar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 6 maj 2008 16:09

Yes, mina damer och herrar. Jag kommer åter igen att börja använda min blogg på blogg.se Har saknat den, trots att den har strulat och tjorvat.   Så...vilken dag som helst, så återgår jag till http://sandrasdagar.blogg.se   Tack & hej bloggagratis!...

Av Sandra - 6 maj 2008 14:57

Har gjort ett tappert försök även idag att försöka kratta upp löven som ligger på våran gård. Det är ju löv till förbannelse. Jag krattar, krattar och krattar....men det känns som att det inte händer nåt. Gaaah! Men det blir ju fint när det är klart....

Av Sandra - 6 maj 2008 10:43

Jag hann vara på jobbet i cirkus 2 timmar igår, sen blev jag hemskickad av mina arbetskamrater. Min huvudvärk blev värre & värre. Väl hemma slocknade jag på soffan i några timmar. Tog en värktablett, men den hjälpte inte den här gången heller.   Idag...

Av Sandra - 4 maj 2008 13:40

Var meningen att jag skulle jobba idag, men det sket sig. Natten har inte varit nå vidare. Sovit oroligt, vaknat hela tiden. Imorse när klockan ringde så kändes det som att mitt huvud skulle sprängas i bitar. Gjorde ont i precis hela huvudet! Så jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards