Alla inlägg den 7 april 2008

Av Sandra - 7 april 2008 22:30

Lyssna och njut.

Tack & God natt !

Av Sandra - 7 april 2008 22:05

Som dom flesta vet så jobbar jag på ett äldreboende. Och jag har varit med om mycket under min tid i vården. En sak som är återkommande är döden. Har tagit hand om många tanter och gubbar som har dött. Men hur många döda människor man än har tagit hand om så blir det inge lättare. Det är alltid jättejobbigt. Vi hade en tant som dog under mitt arbetspass ikväll. Strax före middagen så "gick hon över till andra sidan"...

Jag och en vikarie fick göra henne "klar"... Tvätta henne,ta bort kateter, ta på henne favoritkläderna,göra henne fin inför kommande begravning,bädda fint, sätta på kragen innan kroppen stelnar osv. Det är mkt som ska göras & det är alltid lika tungt.


 Vid varje dödsfall så öppnar vi balkongdörren och vädrar ut "själen"...


Och folk tror att man bara torkar skit när man jobbar inom vården...

Av Sandra - 7 april 2008 14:29

....Man vet aldrig när man kan få ont nästa gång. Ha ha ha!


Av Sandra - 7 april 2008 14:20

Är en tröttmössa idag oxå. Noll motivation! Noll lust att jobba. Noll lust att träna. Noll lust att stiga upp ur sängen. Noll lust att äta.  Noll lust att kolla på klockan och (tyvärr) se att det är dags att klä på sig och snart börja gå till jobbet...


Jag har alltså NOLL lust idag, men ändå så MÅSTE jag.

Ovido - Quiz & Flashcards