Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Barnmorskan Sandra

Av Sandra - 10 april 2008 21:40

...Det känns skönt att man har kommit igång med träningen igen. Har varit och tränat idag oxå. Körde en längre uppvärmning,sedan en runda i gymmet. Efter vårat träningspass blev det att sola. Slumrade till en liten stund.

Sedan blev det en promenad hem...

Var först lite tveksam till att hem, men Elin peppade mig och det var mkt bra gjort!  Nu hoppas jag att den här motivationen håller i sig. Har dessutom börjat gå med min stegräknare igen...och det är oxå en bra grej. Jag håller koll så att jag passerar 10 000-strecket varje dag. Tummen upp för det!


Har även ringt ang. det där jobbet jag nämde i nåt tidigare inlägg. Nästa vecka skulle jag väl få veta hur jag låg till. Shitpomfritt! Jag är nervös. Har en klump i magen. Det är svårt att hitta nytt jobb, men skam den som ger sig. Håller tummarna för min egen skull.

Pratade med en kompis på msn igår och berättade för henne att jag skulle vilja prova på nåt nytt jobb,men visste inte vad för slags jobb. Hon tipsade om olika tester man kunde göra på nätet för att kolla vad man är "intresserad" av...och sagt och gjort, så gjorde jag väl en 3-4 yrkestester. Vet ni vad resultatet blev?

Jo, barnmorska...på ALLA testerna. Det är kanske det jag ska göra trots allt. Det är kanske barnmorska som är mitt kall i livet. Vad tror ni?

Har ju velat bli det i flera,flera herrans år... Kanske är dags att förverkliga den här drömmen?! Ska kolla upp vad det krävs för behörighet. Sen vet man aldrig vad som händer...


Nu ska jag iaf krypa ner i sängen och invänta min hjärtevän.

Min fina rara lilla hjärtevän...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 6 maj 2008 16:09

Yes, mina damer och herrar. Jag kommer åter igen att börja använda min blogg på blogg.se Har saknat den, trots att den har strulat och tjorvat.   Så...vilken dag som helst, så återgår jag till http://sandrasdagar.blogg.se   Tack & hej bloggagratis!...

Av Sandra - 6 maj 2008 14:57

Har gjort ett tappert försök även idag att försöka kratta upp löven som ligger på våran gård. Det är ju löv till förbannelse. Jag krattar, krattar och krattar....men det känns som att det inte händer nåt. Gaaah! Men det blir ju fint när det är klart....

Av Sandra - 6 maj 2008 10:43

Jag hann vara på jobbet i cirkus 2 timmar igår, sen blev jag hemskickad av mina arbetskamrater. Min huvudvärk blev värre & värre. Väl hemma slocknade jag på soffan i några timmar. Tog en värktablett, men den hjälpte inte den här gången heller.   Idag...

Av Sandra - 4 maj 2008 13:40

Var meningen att jag skulle jobba idag, men det sket sig. Natten har inte varit nå vidare. Sovit oroligt, vaknat hela tiden. Imorse när klockan ringde så kändes det som att mitt huvud skulle sprängas i bitar. Gjorde ont i precis hela huvudet! Så jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards